הגדרה זו נדרשת לרוב בניהול קמפיינים בעבודה עם שירות "גוגל מרצ'נט" (Google Merchant Center) ונועד לקלוט/לסרוק מוצרים שנמכרים בחנות הוירטואלית שלכם בצורה דינאמית (Google Shopping).
נציין גם שקודים אלו רלונטים גם לעבודה בשירות הקמפיינים המקביל של פייסבוק.
לרוב השירות סריקה של גוגל יודע לזהות את תחום ונושא המוצר לפי קוד המק"ט ו/או שם המוצר שנסרק, במצבים בהם מדובר על מוצרים שגוגל לא מצליח לזהות, תידרשו לקשר למוצרים אלו קוד מזהה קטגורי ( google product category ) זה למעשה מפת קודים שגוגל קבעו, והם מבקשים שתעזרו להם לזהות את הקוד נושא של המוצר הנתון.
את הקוד הזה לא מגדירים ברמת המוצר, אלא מוגדר ברמה הקטגוריות כאשר המערכת יודעת לשייך ולדווח את הקוד לכל המוצרים המשוייכים לאותו הקטגוריה.
כדי לבצע את ההגדרה יש להכנס לניהול הקטגוריות
ואז ללחוץ על האיקון "G" בקטגוריה הרלונטית ( אלו הגדרות עבודה מול גוגל )
ואז יפתח חלון ההגדרות עצמו, בחלק התחתון יש להקליד בשדה "שיוך קטגוריה google" את הקוד הרצוי
אם אתם לא יודעים איזה קוד להקליד , יש להכנס לעמוד
https://support.google.com/merchants/answer/6324436?hl=iw
ושם תוכלו לראות את מפת הקודים הרלונטים, שימו לב שיש לכם 2 פורמטים של אותה מפה, פשוט תורידו את הפורמט שנוח לכם לצפות בו
פורמט אקסל:
http://www.google.com/basepages/producttype/taxonomy-with-ids.iw-IL.xls
פורמט טקסט:
https://www.google.com/basepages/producttype/taxonomy-with-ids.iw-IL.txt
טיפ - לאיתור מהיר מומלץ לבצע חיפוש במסמך במקום לעבור אחד אחד על-ידי Ctrl+F.